Vosaltres sabíeu que les competències són fonamentals perquè una persona
adulta poques organitzar la seva vida personal i professional de manera
autònoma? Doncs jo no.
D’una banda, durant l’anàlisi del currículum, vam arribar a les
competències bàsiques i em va sorprendre això, que les descrigués com
fonamentals per poder ser autònom. Per
la seva anàlisi, ens vam posar per grups de 4.
A mesura que ens implicàvem més, esbrinàvem que les competències es
dividien en transversals (comunicatives, metodològiques i personals) i
especifiques. I que dins d’aquestes hi havia més subapartats. I que aquestes
estan relacionades entre si, cosa que en la realitat no es veu si no t’ho diuen.
Per això, penso que com a futurs
mestres hem d’aconseguir que els nens siguin capaços de relacionar els continguts
entre les diferents àrees, és a dir, que no pensin que nomes estan llegint en
llengua catalana, castellana o en angles, sinó que siguin conscients que amb el
simple fet d’obrir un “whatsapp” o un “tweet” estan utilitzant la seva
competència comunicativa.
Per altra banda, pel que fa als
objectius, crec necessari saber tot allò que marca el currículum. Però, també
penso que s’hauria de tenir en compte els progressos dels alumnes durant tota
l’etapa primària sense determinar el “paso de curso” i el “no paso de curso”
pel simple fet de no arribar a l’adquisició d’aquells objectius on,
potser, no estaven adaptats a les
necessitats del nen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada