dimecres, 18 de juny del 2014

Aprofundim en el currículum. Les competències bàsiques i els objectius de l’educació primària

Vosaltres sabíeu que les competències són fonamentals perquè una persona adulta poques organitzar la seva vida personal i professional de manera autònoma? Doncs jo no.

D’una banda, durant l’anàlisi del currículum, vam arribar a les competències bàsiques i em va sorprendre això, que les descrigués com fonamentals per poder ser autònom.  Per la seva anàlisi, ens vam posar per grups de 4.

A mesura que ens implicàvem més, esbrinàvem que les competències es dividien en transversals (comunicatives, metodològiques i personals) i especifiques. I que dins d’aquestes hi havia més subapartats. I que aquestes estan relacionades entre si, cosa que en la realitat no es veu si no t’ho diuen.

Per això, penso que com a futurs mestres hem d’aconseguir que els nens siguin capaços de relacionar els continguts entre les diferents àrees, és a dir, que no pensin que nomes estan llegint en llengua catalana, castellana o en angles, sinó que siguin conscients que amb el simple fet d’obrir un “whatsapp” o un “tweet” estan utilitzant la seva competència comunicativa.

Per altra banda, pel que fa als objectius, crec necessari saber tot allò que marca el currículum. Però, també penso que s’hauria de tenir en compte els progressos dels alumnes durant tota l’etapa primària sense determinar el “paso de curso” i el “no paso de curso” pel simple fet de no arribar a l’adquisició d’aquells objectius on, potser,  no estaven adaptats a les necessitats del nen. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada