dimecres, 18 de juny del 2014

¿Hem de seguir unes normes o podem fer el que vulguem amb els continguts i els objectius que han d’aprendre els nostres alumnes?

Com molt bé diu la lectura “La investifación del curriculum y el arte del profesor”, ser mestre és ser artista, és a dir, el procés d’aprenentatge dels alumnes es fa a través de l’ensenyament i això és un art que s’ha de perfeccionar durant tota la vida. ¿Com ho perfeccionem? A través del CURRICULUM.

¿Què és el currículum?  No és cap temari, ni cap pla de continguts, tampoc és un llistat d’objectius, és un objecte material simbòlic amb molt significat pels professors i pels estudiants, ja que  ofereix materials d’aprenentatge, criteris per ensenyar i coneixements on el professor pot desenvolupar noves habilitats per tal d’aconseguir en els alumnes un aprenentatge significatiu.


En resum, el currículum invita al professor a perfeccionar el seu art a través de les competències, objectius, continguts i els criteris avaluatius que conté. Per tant, “No hi ha desenvolupament del currículum sense desenvolupament del professor”, ja que aquest actua com una guia pel mestre.



Per si no ha quedat clar, en aquest link podeu trobar tota la informació sobre el currículum de qualsevol àrea de l’aprenentatge en l’educació primària:

Després de fer aquesta petita introducció del currículum, la qual hem estat treballant a classe, donaré la meva opinió i el que vaig sentir.

Quan el professor ens va preguntar si sabíem que era el currículum es va produir un silenci incòmode, ja que tots havíem sentit parlar però no sabíem en què consistia. Després de la seva explicació em van sorgir dubtes com: ho hem de seguir al peu de la lletra? Sempre son els mateixos continguts? No podem fer els nostres criteris d’avaluació?


Per contestar a aquestes preguntes vam fer un debat entre tots. I sí, si hem va quedar clar! Tal com he dit abans, el currículum és una guia pel mestre però això no vol dir que no puguem fer els nostres objectius o els nostres criteris d’avaluació, però sempre que siguin pertinents amb l’activitat i que no els englobin els del currículum.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada