Quants tipus d’avaluacions creus
que hi ha? Poques o moltes? Doncs hi ha més de vint tipus classificades segons
el moment, la funció, els referents, els agents i l’abast.
Cadascuna d’aquestes avaluacions
tenen els seus trets positius i negatius. De totes elles, la que més m’ha
sorprès ha sigut l’avaluació formadora, ja que mai l’he vista en practica i per
tant, no estic acostumat a què els mateixos alumnes creïn la seva formació i
s’avaluïn ells mateixos. Ells decideixen el que volen aprendre, veuen que els
hi costa més i sempre estan motivats pel que volen fer.
“Si això ho haguessin fet al meu
col·legi, altre gall cantaria”
Però, com he dit abans, totes les
avaluacions tenen els seus trets positius i els negatius, i aquesta no és
menys. Per portar a terme aquesta avaluació és necessari treballar intensament
amb els alumnes perquè siguin conscients de la responsabilitat que recau sobre
les seves espatlles.
Per últim, una petita reflexió pròpia
sobre l’avaluació.
“No tots els alumnes han d’estar avaluats pels
mateixos criteris, sinó que aquests han d’estar adaptats a les seves
necessitats per poder-los avaluar”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada