dimecres, 18 de juny del 2014

Avaluacions. I tu, passes de curs?

Quants tipus d’avaluacions creus que hi ha? Poques o moltes? Doncs hi ha més de vint tipus classificades segons el moment, la funció, els referents, els agents i l’abast.
Cadascuna d’aquestes avaluacions tenen els seus trets positius i negatius. De totes elles, la que més m’ha sorprès ha sigut l’avaluació formadora, ja que mai l’he vista en practica i per tant, no estic acostumat a què els mateixos alumnes creïn la seva formació i s’avaluïn ells mateixos. Ells decideixen el que volen aprendre, veuen que els hi costa més i sempre estan motivats pel que volen fer.

“Si això ho haguessin fet al meu col·legi, altre gall cantaria”


Però, com he dit abans, totes les avaluacions tenen els seus trets positius i els negatius, i aquesta no és menys. Per portar a terme aquesta avaluació és necessari treballar intensament amb els alumnes perquè siguin conscients de la responsabilitat que recau sobre les seves espatlles.

Per últim, una petita reflexió pròpia sobre l’avaluació.

“No tots els alumnes han d’estar avaluats pels mateixos criteris, sinó que aquests han d’estar adaptats a les seves necessitats per poder-los avaluar”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada